11.   Tell Me What You See
12.   I've Just Seen a Face
13.   Yesterday
14.   Dizzy Miss Lizzy
recenzirao: 17.08.2013. u 13:14:28

Prvi zbilja pristojan album od Beatlesa. Iako jedva vidljiv, napredak je bio tu. Uz par odličnih pjesama, fileri su daleko slušljiviji, nego li su to bili primjerice na „A Hard Day's Night“ albumu.

U uvodnoj i poletnoj „Help“ pjesmi Lennon govori o stresu koji mu je prouzrokovala nagla slava. Iako pjesma definitivno spada među najbolje na albumu, još jednom ipak najveća zasluga za najbolje pjesme ide McCartneyu. Tako „Help“ slijedi odmah Paulova vrlo dobra „The Night Before“, a definitivne vrhunce albuma McCartney dostiže inspirativnom baladom sa country štihom „I've Just Seen a Face“ i legendarnom baladom „Yesterday“ koja je do danas postala pjesma s vjerojatno najviše obrada i nezaboravni klasik. Nastala je na način da je McCartney melodiju pjesme sanjao i kada se probudio, otrčao je do klavira da ju odsvira i ne zaboravi. Pošto nije bio siguran da li ju je slučajno negdje čuo i plagirao, puštao ju je mnogima prije nego je mogao biti relativno siguran da je melodija zbilja njegova i da samome sebi prizna da je zbilja autor. Zanimljivo da je možda najpopularnija balada 20-og stoljeća, ili čak ikada, nekome došla upravo u snu i to na način da si je sam McCartney jedva uspio priznati da je njegova. Donekle upravo tako i zvuči- jednostavna i sanjiva, te aranžirana sa tugaljivim gudačkim instrumentima dojmi se slušatelja od prve. U svakom slučaju, mislim da su zanimljivi uvjeti pod kojima je nastala ta pjesmica depresivnog teksta o slomljenom srcu.

U pomalo dosadnoj folk pjesmici „You've Got to Hide You Love Away“ John Lennon uspješno imitira Bob Dylana. U prosječnoj „Ticket to Ride“ koju neki smatraju glazbenim napretkom za Beatlese, osobno ne mogu naći ništa pretjerano izazovno pri slušanju, iako se možda radi do sada, što se aranžmana tiče, jednoj od zanimljivijih pjesmica što se tiče same kombinacije ritma i gitare. Nije to još niti slika budućih Beatlesa iako je singl došao skoro posvuda na prvo mjesto.

Ostale stvari su uglavnom i ovdje tipični, no srećom i glazbeno neuvredljivi ljubavni pjesmuljci poput „Another Girl“ ili „It's Only Love“.

Album  zatvara energična i zabavna obrada konvencijske rock'n'roll pjesme „Dizzy Miss Lizzy“ u vokalnoj izvedbi od Lennona koji je valjda još od hita „Twist and Shout“ skužio formulu za pjevanje takvih pjesama pri čemu mu je tada pomogla i prehlada.

S ovim albumom Bube su konačno nadišle čisti prosjek, te pogotovo tragediju prethodnog „Beatles for Sale“ albuma, ali opet, teško da se moglo naslutiti da će se ubrzo pretvoriti u jedan sasvim novi bend koji će raditi pjesme naspram kojih će njihovih prvih 5 albuma djelovati samo kao simpatičan (i katkad manje simpatičan) vic.

promjena: 18.08.2013. u 19:22:46