16.   Asuncion
17.   Alone
18.   Guarani
19.   The Sword
20.   Miserere
recenzirao: 09.09.2013. u 15:22:10

Jedno vrijeme, najvjerojatnije početkom 1980-tih, Morricone je odlučio prestati raditi glazbu za američke filmove jer su ga, po njegovim riječima, iako mu novac nije bitan, američki režiseri plaćali koliko i najlošije američke skladatelje filmske glazbe. Zbog te odluke, producenti filma „The Mission“ su imali malo drugačiji pristup, te ga zamolili da samo 'pogleda film'. Morricone je naravno pogledao film koji ga se dojmio i za koji je na kraju i skladao glazbu. To je bio i trenutak gdje je počeo biti i pošteno plaćen za svoj glazbeni doprinos filmovima u SAD-u. Sam soundtrack je proglašen jednim od najboljih ikada, a ako se ne varam, prije par godina netko ga je i proglasio najboljim soundtrackom ikada.

Za film sa snažnim slikama prirode Južne Amerike pomiješane sa europskim Isusovcima i osvajačima, Morricone je napravio prikladan soundtrack koji kombinira orkestar, zbor, ritam sekcije, te oboe i frulice da dotakne ugođaje iz starog i novog svijeta. Njegova žena je napisala tekst na latinskom koji je upotrebljavan kroz soundtrack, a pogotovo dolazi do izražaja u uvodnoj „On Earth As It Is In Heaven" u kojoj već Morricone tipično kombinira više melodija jednih preko druge da u ovom slučaju dobije jedan gotovo rajski ugođaj.

Unatoč tome što je ovo bez imalo sumnje savršen soundtrack, samostalno za preslušavanje mimo filma se ne nosi baš najbolje zbog prevelikog broja, kako varijacija na teme, tako i zbog skladbi koje u filmu naglašavaju napetost, dok mimo filma zahtijevaju malo drugačiji nivo ukusa koji zasigurno i mnogi ljubitelji filmske glazbe i posjeduju. Ako volite napetu prateću glazbu, tada bi vam se nešto kao skladba „Guarani“ definitivno moglo i dopasti.

Glavni tematski 'kotrljajući' motiv od 4 tona koji je Morricone ovdje ponudio u skladbi „Falls“ je standardni motiv koji u jače ili manje izraženim varijacijama Morricone koristi pri skladanju već preko 50 godina, no iako je često samo podloga glavne melodije, ovdje je taj motiv izvađen i očišćen, te predstavlja glavnu temu. Jednostavan, a opet efektivan motiv uspješno dočarava veličanstvenu prirodu Južne Amerike. Problem s tim motivom je taj što je ponovljen u bezbroj varijacija, a to zna katkad pomalo i zbog njegove jednostavnosti dovesti do prezasićenosti pri slušanju.

Najveći adut albuma je predivna skladba „Gabriel's Oboe“ koja je i okosnica ovog soundtracka, te vjerojatno i glavni razlog zbog kojega se ovaj soundtrack smatra jednim od najboljih. Morricone je tu još jednom uspješno dotakao neke više sfere ljepote i emocija koje se riječima ne bi nikad mogle tako jasno dočarati kako on to uspijeva glazbom. Takvo nešto teško da bi itko drugi osim njega bio u stanju skladati.

Morricone još nudi nešto novih melodija u „The Mission“ i lijepoj „Brothers“. Soundtrack koji ne pruža baš opsežnu paletu raznovrsnih melodija, no i dalje uspijeva dodirnuti svojim bogatim glazbenim teksturama i rješenjima koja uspješno slušatelja vode u krajeve Južne Amerike. Unatoč velikoj popularnosti ovog soundtracka, Morricone definitivno ima još i boljih radova. Sam soundtrack je prilično pitak i lagan za slušanje jer njegovih 20 pjesama uglavnom imaju trajanje između 1 i 3 minute. Definitivno preporučljivo za svakog ljubitelja filmske glazbe.

promjena: 06.01.2017. u 12:15:53