5.   Lost in the Flood
  6.   The Angel
  7.   For You
  8.   Spirit in the Night
  9.   It's Hard to Be a Saint in the City
recenzirao: 06.08.2013. u 12:52:56

Bruce Springsteen aka „The Boss“ odrastavši u, nazvati ću to proizvoljno „nižoj srednjoj klasi“ u New Jerseyu, pokupio je sve potrebne elemente za stvaranje glazbe koja opisuje život s ulice što je na njegovim prvim albumima najizraženije. Svirajući s drugim glazbenicima po klubovima u New Jerseyu s vremenom se probio i uspio snimiti svoj prvi album čiji se naziv odnosi na priobalni grad u New Jerseyu. Može se reći da je danas više nemoguće naći ovako iskreno „neusavršene“ albume koliko god se trudili to biti. Prvi album koji je ujedno snimio i sa svojim popularnim E Street bendom. Bruce zvuči na albumu kao klinac s ulice pjevajući o životima i okolini koji ga okružuju. Zvučno ostavlja dojam urbanog Bob Dylana kojega vjerojatno nastoji donekle i imitirati, ali sa energijom odlazi korak dalje.
Gitara, bubnjevi, bas, te klavir su glavni aranžerski sastojci ovog albuma.

Radi se o jednom zvučno zbilja ne pretjerano dopadljivom albumu koji se ne zavlači tako lako pod kožu, ali pruža prilično veliku dozu iskrenosti, autentičnosti i emocija koje se s vremenom sve lakše naziru. Bruce nije toliko naglasak stavio na melodije koliko na izražavanje i interpretaciju svojih trakavica od tekstova za što je bio vezan i komentar da Bruce „u jednoj pjesmi ima više teksta nego ostali glazbenici na cijelim svojim albumima“. Da, Bruce nam kroz glazbu priča priče. Tako nam u uvodnoj „Blinded by the Light“ Bruce nudi kako malo autobiografije, tako i miksa raznih ostalih priča kroz totalno nerazumljive reference i igre riječi, a u „Lost in the Flood“ priča o više različitih događaja koji poprimaju depresivan i dramatičan tok, te se malo govori o vijetnamskom veteranu, a tada sve to završava pričom o klincu kojega je policija upucala na ulici.

U otužnoj baladi „Angel“ Bruce pjeva o motoristima, dok je u pjesmi „For You“ tema samoubojstvo. Sve pjesme su prožete razno raznim asocijacijama koje nije uvijek lako shvatiti ako niste dio tog urbanog američkog svijeta o kojemu Bruce pjeva.

U pjesmi „Spirit in the Night“ imamo jednu malo zarazniju pjesmu o grupi tinejđera koji idu na noćno ludovanje. Pomalo jazzy zvuk i saksofon u pjesmi daju malo osvježenja albumu.

Završna stvar je jedna od zanimljivijih na albumu, a radi se o „It's Hard to be a Saint in the city“ gdje je tema odrastanje mladog čovjeka na ulici koji se trudi postupati pravilno u životu iako se na kraju ispostavi da je to nemoguće u takvom okruženju. Bruce je dao jedan zanimljiv 'frajerski' štih pjesmi.

Problem ovog albuma je taj što se na previše teksta pomalo na silu išlo naturati melodije, no sve to ne predstavlja toliki problem koliko će na Bruceovom idućem albumu.

Kada se sve zbroji i oduzme, ovo je pristojan album koji je ipak daleko od pojma remek djela kako ga neki prikazuju. Sa mnogih aspekata je zanimljiv, te tekstualno, vokalom i emocijama uspijeva izraziti željeno.

promjena: 06.08.2013. u 13:13:29